Áprilisban lehetőségem adódott Hollandiába látogatni egy néhány napos képzés okán, ahol rövid idő alatt lelkes túrázó csapat verődött össze az Északi-tenger partjainál. Ez alatt az intenzív néhány nap alatt újra teszt alá vetettem Fjallraven darabjaimat.

Az előzőekben már olvashattatok tőlem a minimális hulladéktermeléssel járó utazás lehetséges módjáról, ezért ezt nem részletezném, de a mostani útnál is hasonlóan alakítottam a körülményeket.

Amszterdamba érkeztem, de mivel a hollandok egyik legfontosabb nemzeti ünnepe előtti napokban a városban még a szokásosnál is nagyobb volt a nyüzsgés, nem sok időt töltöttem a turisták közt.

amszterdam hollandia tréning

Vonattal utaztam Alkmaarba, majd tovább a tréningre.

Tengerpart és bicajozás a szélben

A képzés helyszíne Egmond aan zee volt, mely csodálatos, tiszta homokos partot adott túráink hátteréül. Bár a víz igazán hideg volt („teszteltük”), a helyi gyerekek teljesen természetesen rohantak a tengerbe mellettünk egy szál semmiben. Így kissé megalázva, amiért mi fogunkat csikorgatva csoszogtunk csak a part szélén, végül inkább olyan programot választottunk, amiben lehetett sikerélményünk.

egmond aan zee tengerpart hollandia

Hollandiában nagy népszerűségnek örvend a biciklizés, a helyiek mindennapjainak szerves része. Ezen nem is csodálkozunk, hiszen szuper bringáik vannak, még a legnagyobb szélben is könnyedén suhannak.

Szembeszélből bizony jutott nekünk is bőven, ahogyan a vízszintesen eső esőből is. Részemről azt hiszem már hobbimmá vált, hogy igyekszem minél rövidebb idő alatt beolvadni a helyi szokások világába, ezért a bringabérlés alap program volt. A bicikliutak szuperek, közelében sincs a hazai buckás, kátyús kerékpárutaknak, és ezer útvonalon tekereghetünk a félreeső, természetközeli környékeken is.

Érdemes felkészülni azonban, hogy a parton nem ritkaság, hogy találkozunk egy-egy nagyobb fókával, vagy a zöld területeken néhány vadon élő, de békésen álldogáló bivallyal.

Intenzív tesztelés szélben, esőben, tulipánban

Mivel a program viszonylag kötött volt, minden adódó alkalmat meg kellett ragadnunk, amikor szabadon mozoghattunk. Hol egyedül, hol csapatban. Ennek az eredménye most 37km gyalogos túra és 28km tekerés lett.

Tulipánföldek mellett, isten háta mögötti helyeken és tengerparti ösvényeken, szélben, esőben, Fjallravenben.

A márkának itt valóban volt jelentősége. A helyiek gyakorlottan napi 3 évszakra öltöznek, ezt a ritmust segített felvenni a vízálló felszerelés.

Mindig kételkedek ezeknek a holmiknak a túl jól csengő tulajdonságaikban, azonban újra el kell ismernem, hogy késő esti, szakadó esős biciklizésem során rommá ázott volna egy hagyományos nadrág, vagy egy nem vízhatlan hátizsák, most azonban megúszta minden személyes iratom és a fényképezőm is, teljesen szárazon.

Utóbbiért igazán hálás vagyok, azt hiszem a tekerés sebességéhez sokat adott az ideg, hogy mennyi marad a cuccaimból száraz a hátamon.

A hollandiai képzés eredményei

A képzésnek azonban egyéb kötődése is volt a Mondolóhoz, mivel olyan jó gyakorlatokat és módszereket volt lehetőségem elsajátítani, melyeket a későbbiekben lesz lehetőségünk beépíteni a Mondolo Mini programjaiba is. Többek között a gyerekek körében is egyre inkább megjelenő klímaszorongás leküzdésében is igen fontos szerepet kaphatnak majd. Öt napon keresztül olyan mozgásos, illetve egyéb technikákat tanítottak trénereink a résztvevőknek, mely felnőtteknek és gyerekeknek egyaránt segítség lehet a mentális jóléthez vezető úton.

A tanulság talán a legegyszerűbb, melyet hajlamosak vagyunk mégis elfelejteni: a mozgás öröm, a kimozdulás és az új ingerek pedig rengeteg innovatív ötletet szülnek számunkra a jövendőbeli projektekhez.

A lehetőséget ezúton is köszönjük a Tempus Közalapítványnak és a Netherlands Youth Institute-nak.

Gyertek velünk utazni a világ körül instagramon, és kövessetek minket Facebookon is napi hírekért és előadásokért utazás és fenntarthatóság témában!

A honlapon található fotókat szerzői jog védi, azok letöltése, felhasználása engedélyköteles. Engedéllyel kapcsolatban az info@mondolo.hu címre, vagy a facebook oldalunkon várjuk a megkereséseket.