Cikkünk szerzője Kőnig Anna, aki FollowAnna néven járja a magyar és külföldi tájakat, hogy izgalmas és naprakész infókkal lássa el követőit.

Egy hely, ahol a csönd uralkodik, ahova még az internet sem ér el, ahol rengeteg csendes apró falu van, mindenki barátságos és olcsón tudsz dinnyét venni. Ez a Felső-Tisza vidéke, az ország északkeleti csücske, ahova pár perc erejéig velem jöhettek. Így indult az evezés Tiszabecsen.

A történet úgy kezdődött, hogy 4 barát fogta magát, összeverődött, és egy kellemes, nyugis időpontot választva elmentek evezni. Augusztus végét ritkán választják nyárzáró pihenésnek a Tiszánál a látogatók. Szerencsénk volt, mert augusztus 25-27-én a folyó felső részén teljes volt a csönd, nem jött szembe egy kenus csapat sem.

A pihenés volt az elsődleges cél

A túra Tiszabecsről indult, a Vidám Delfin kempingből kölcsönöztünk megfizethető áron kenukat. Mivel itt a Tisza országhatárként is szolgál, fontos figyelni, hogy a folyó bal oldalán közlekedjünk és kössünk ki. A pihenés volt az elsődleges cél, és hogy jól érezzük magunkat, pihenjünk. A távokban senki sem fog elfáradni, nem a határaink feszegetése volt a cél. Néha meghúztuk, néha csorogtunk, néha csak elbeszéltük az időt, amíg el nem értünk egy szimpatikus táborhelyre.

A vadkempingezés nagy hívei révén, első este Tiszakóród magasságában találtunk egy csinos partszakaszt, szigorúan a baloldalon, és összedobtunk egy finom vacsorát. Este a beszélgetés, ötletelés és a tűznél való melegedés volt a főszerepben.

Ha vadkempingezésre szánjátok magatokat, akkor nagyon fontos, hogy RENGETEG víz legyen nálatok, hiszem nem lesz vízvételi lehetőség az út során!

Egy evezés Tiszabecsen = zen feeling

Nincs is jobb, mint a természet hangjaira ébredni. Beengedni a sátorba a friss szellőt, hallgatni a víz csobogását. Pici kotyogóson lefőzni a reggeli forró kávét, és meleg napsugarak által ébredni. A mai cél Szatmárcseke volt, de végül tovább mentünk, és valahol Szatmárcseke és Nagyar között álltunk meg. Természetesen inkább itt is a vadkempingre esett a választás, és a saját vacsora készítésére. Van lehetőség kempingben való alvásra is, ha valaki inkább arra tendálna.

Mivel előző nap többet mentünk, mint terveztünk, így a mai napon Tivadarig elég csekély táv maradt, amit inkább csorgással, beszélgetéssel és a hajókból való ugrálással töltöttünk. Tivadar egy kedves homokos parttal rendelkező, fürdésre az egyik legkiválóbb megálló.

Természetesen jöttek a hajókért a túra végén, sőt még minket is visszavittek a cuccainkkal együtt a kiindulási pontra, az autónkhoz, ahonnan indulhatott a röpke 3 órás út Budapestre. Persze, mint említettem a dinnye árak itt teljesen máshogy mozognak, mint Budapesten. A 10 kg-os dinnyéhez 1000 Ft-ért jutottunk hozzá, szóval nem volt kérdés, hogy haza is viszünk párat.

Ez a terület a városi emberek számára a legkedvezőbb búvóhely. Aktív kikapcsolódásra, természetimádásra és lelki feltöltődésre lett kitalálva. Ez a folyó legtisztább és legérintetlenebb része, ahol legyen szó, különböző hosszúságú vagy nehézségű túráról, mindenki örömét leli benne.

Miért éri meg?

• A magával ragadó természeti környezet
  • Aktív kikapcsolódási lehetőség
  • A helyiek bármikor szívesen beszélgetnek veled
  • Rejtett kincsek
  • Gazdag élővilág
  • Turista tömegtől távoli világ
  • Nincs internet
  • Lelki feltöltődés

Ha érdekel, milyen érzés szilveszterkor evezni a Tiszán, vagy, hogy miért bakancslistás gemenci evezés kattints a linkekre, vagy gyertek velünk utazni a világ körül instagramon, és kövessetek minket Facebookon is napi hírekért és előadásokért utazás és fenntarthatóság témában!