A márciusi túrákkal rendszerint az szokott a probléma lenni, hogy bár egyre melegszik az időjárás, a természet még bőven éledezik, zöldet szinte alig látni az erdőben. Megoldásként egy Budapesthez közeli kirándulást kerestünk, ahová nem kell sokat utazni, élvezhetjük a szép napos időt és egy kis panorámát, viszont találkozhatunk az éppen most nyíló vadvirágok egy-egy példányával is. A kézenfekvő megoldás a Budai-hegység volt, ám azon belül is talán a legkevésbé zsúfolt, Nagykovácsin túli nyugati részt céloztuk meg, hogy elkerüljük a hétvégi fővárosi turista rohamot.

A túra adatai

Túratáv: kb. 17 km
Szintkülönbség: 506 méter fel/le
Időtartam: kb. 4 óra
Kiindulási pont: Nagykovácsi központja (Google Maps)
Nehézség: 2/5

Mint a legtöbb hazai túra, ez sem igényel semmilyen előképzettséget, így kezdők is bátran fogyaszthatják.

Amire szükség lesz: Fényképező, jó idő esetén pedig sok víz és naptej, mivel sok tisztást érintünk a túra során.

A túra részletes leírása

A túra Nagykovácsi központjából indul, ahol azért elég nehéz parkolót találni, főleg egy nyári hétvégén, így érdemes korán érkezni, vagy tömegközlekedést használni. Innen a piros jelzést követve, kb. 1 óra alatt érünk fel a Nagy-Szénás csúcsára (550 m), ahonnan a Budai-hegység északnyugati részének legszebb panorámája tárunk elénk.

Az országos kéktúrába becsatlakozva folytatjuk a túrát, ám alig pár km után már a kék keresztet követjük, majd rövid idő múlva már a Kutya-hegy (559 m) csúcsát kerüljük meg észak felől. Újabb sziklagyepeken, csodás kilátóponton keresztül jutunk el a sárga jelzésig, ahol becsatlakozunk a „Fehér út” nevű ösvénybe.

A Szerdahelyi-vágás (434 m) után további kilátók várnak ránk, majd a Zajnát-tető (341 m) mellett közvetlenül ereszkedünk le a túránk legmélyebb pontjára, 280 méter környékére. A sárga jelzést a térképet követve hagyjuk el egy nem jelzett, ám jól járható, széles, murvás útszakaszon, melyet gyalogosok és túrakerékpárosok is sokat használnak.

A jelzetlen út végül visszavezet minket a sárga jelzésű Fehér útra, amelyen haladva alig 1 óra alatt már ismét Nagykovácsiban találjuk magunkat.

Mondolo Tipp

Március és május között vadvirágok hadát lehet látni a Budai-hegység napos, déli lejtésű lankáin. A legszebbek talán a leánykökörcsinek, ám belefuthatunk a tavaszi hérics egy-egy példányába, valamint hóvirágok és ibolyák sokaságába is.

Még több magyarországi túráról olvasnál? Válogass kedvedre a következő oldalon!

Gyertek velünk utazni a világ körül instagramon, és kövessetek minket Facebookon is napi hírekért és előadásokért utazás és fenntarthatóság témában!

A honlapon található fotókat szerzői jog védi, azok letöltése, felhasználása engedélyköteles. Engedéllyel kapcsolatban az info@mondolo.hu címre, vagy a facebook oldalunkon várjuk a megkereséseket.