Január végén már kezdtük nagyon unni a szmogos -10 °C fokot, meg a városi szenvedést. Egyhangúlag egyetértettünk abban, hogy inkább túrázás közben legyen mocsok hideg, mint a villamosra várva, úgyhogy egyik délelőtt egy huszáros mozdulattal autóba pattantunk, és elindultunk a Dunakanyar és a Prédikálószék felé.

A kis félnapos kiruccanásunkon – főleg a lemászás közben – végül nagyobb izgalmak vártak minket, mint amire előzetesen számítottunk. Lestár Péter jóvoltából álljon most itt egy hangulatos összefoglaló a téli Prédikálószékről, amit legalább egyszer látni kell!  Ha te is kedvet kaptál a Visegrádi-hegység ékkövéhez, olvass tovább, hasznos infókat és élménybeszámolót találsz.

Erre mentünk

A klasszikus Budapest-Szentendre-Visegrád-Dömös útvonalat odaúton egy kicsit átterveztük, Szentendrénél letértünk balra a Pilisen keresztülvezető 1116 jelű útra. Az út szűk, télen havas és nyilván csúszik, de cserébe csodaszép, érdemes végigmenni rajta. A kocsit a dömösi templom mögött raktuk le mászás előtt, parkolójegy hétvégén is kell, sorry.  Napnyugta környékén már a főúton jöttünk visszafelé.

prédikálószék téli túra mondolo magyarország visegrádi-hegység vadállókövek rám-szakadék

Úton a Prédikálószék felé

A néhány órás túra célja a fejszellőztetés és a feltöltődés volt, erre a Prédikálószék megmászása tökéletesen alkalmas, télen-nyáron . A dömösi leparkolás és egy gyors beöltözés után indultunk is felfelé. A völgyben az egyik útvonal a Rám-szakadékba, a másik pedig a Vadállóköveken keresztül a Prédikálószékre vezet.

Felfelé kétszer álltunk meg 1-2 percnél tovább: egyszer teáztunk és videóztunk a napsütésben (ellenfény!), aztán pedig Lestár doktor drónját reptettük meg a Vadállóköveknél.

Csodás látvány nyújtott a behavazott erdő, miközben ropogó hóval a talpunk alatt kaptattunk fölfelé. A csúcsra érve az elképesztő téli panoráma pedig masszív hab a tortán. A kilátónál viszonylag sokan voltak, de egyébként alig találkoztunk néhány emberrel a felfelé vezető úton.

Ezeket vittük magunkkal

Tél lévén mindenki bakancsban vagy vízálló cipőben jött. Volt nálunk két nagy adag tea, kötelező pálinka, fényképezők, egy apró drón. A hátizsákban érdemes hozni +1 réteget, de felfelé kellemes kimelegedik az ember, ezért túlöltözni sem érdemes. A szél ellen viszont mindenképp készüljünk szélálló külső réteggel, sapkával.

Ezekre érdemes figyelni

Télen, főleg lefelé, mocskosul csúszik az út egy része. A kesztyűinket ne hagyjuk otthon, mert van rá esély, hogy fenéken és kézen fogjuk tölteni az idő egy részét. A dömösi parkolóban a parkolójegyet ne felejtsétek el, mert elképzelhető, hogy nézik, és büntetnek.

Magyarország más tájait bemutató bejegyzéseinket is olvasd el! Gyere velünk utazni a világ körül instagramon, és kövess minket Facebookon is napi hírekért, előadásokért utazás és fenntarthatóság témában! A cikkben található fotók a Mondolo Egyesület tulajdonát képezik.

A bejegyzést 2020 januárjában frissítettük. Az eredeti poszt 2017 telén került ki az oldalra.

One Comment

1. Pál Máté

Iszonyat szép a videó, grat srácok!